Middag till frukost, lunch till mellanmål eller brunch hela dagen? Nu suddas gränserna ut mellan traditionella och icke-traditionella måltider. I Arlas trendspaning Kockrapporten 2017 svarar 4 av 10 svenskar att de är positiva till måltider
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2017/pressrelease/helraett-att-aeta-felraett-4-av-10-svenskar-vill-aeta-frukost-till-middag-2070771/
Restaurangbranschen skriker efter folk. Skolorna gör sitt bästa för att locka och utbilda elever, men de har inte mycket färskt undervisningsmaterial till hjälp. Det vill Arla ändra på tillsammans med några engagerade lärare och kockar.
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2017/pressrelease/digital-satsning-paa-restaurangelever-arla-kockar-och-kocklaerare-bakom-nytt-laeromedel-2007222/
Ökad efterfrågan på yoghurtprodukter från europeiska konsumenter och bristande möjlighet att utöka produktionen i danska Århus innebär att Brabrand Mejeri läggs ner och att produktionen flyttas till andra mejerier. Det kommer dock att dröja
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2018/pressrelease/brabrand-mejeri-laeggs-ner-2390727/
5 miljoner. Så många semlor förväntas svenskarna äta under morgondagens fettisdagsfirande\*. Semlor är hetare än någonsin och för fjärde året i rad har svenska folket kunnat betygsätta\*\* sin stads semlor via Arlas sajt *Stans bästa semla.
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2015/pressrelease/sveriges-stoersta-semmeljury-har-roestat-haer-finns-sveriges-baesta-semlor-1117917/
2013 lanserade Arla, som första och enda aktör i Sverige, **mjukglass**för hemmabruk. Lanseringen blev en succé och nu följer Arla upp framgången med ännu en smak: päron. Mjukglassen passar utmärkt att äta som den är eller som ingrediens i
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2015/pressrelease/arla-utoekar-sitt-mjukglassortiment-med-ny-smak-paeron-1133441/
Nu är finalisterna utsedda i två av de fem tävlingskategorierna i [Arla Guldko](http://www.arla.se/guldko) 2015. Resterande finalister utses på fredag. De sammanlagt 15 finalisterna, tre i varje kategori, kommer sedan att hårdgranskas av ju
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2015/pressrelease/sex-finalister-klara-till-arla-guldko-2015-1109492/
Yoggi lätt och Yoggi mini är två av Arlas populära produktkoncept. Nu uppdaterar Arla båda sortimenten genom att reducera sockerhalten, samtidigt som smakerna förbättras. Dessutom lanseras tre nya smaker: citron/vanilj, samoa och hallon och
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2015/pressrelease/mindre-socker-nya-smaker-och-uppgraderad-design-arla-uppdaterar-sitt-populaera-yoggi-sortiment-1109156/
Idag avgjordes Kladdkakeracet, Arlas tävling där barn mellan 10 och 14 år gör upp om vem som bakar Sveriges godaste kladdkaka. Efter en rafflande final, stod till sist Amy Allegrini Hobson från Kumla som vinnare med sin Kladdkaka med maräng
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2014/pressrelease/amy-allegrini-hobson-fraan-kumla-bakar-sveriges-godaste-kladdkaka-1063925/
Arlas Konditorrapport presenterades för första gången år 2009 och har sedan dess genomförts varje år. I årets Konditorrapport har Arla gjort en djupdykning i den svenska konditorbranschen. 17 konditorer från Kiruna i norr till Bjuv i söder
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2014/pressrelease/arla-presenterar-konditorrapporten-2014-1063512/
Nu är det dags att anmäla sig till [Arla Guldko](http://www.arla.se/guldko) 2015, den årliga tävlingen som belönar de som anstränger sig extra mycket för att sprida matglädje. Skolor, förskolor, restauranger, butiker och storkök kan delta.
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2014/pressrelease/taevla-om-matbranschens-oscar-dags-foer-arla-guldko-r-2015-1058270/
Arla har sett över varumärkesidentiteten globalt och nu rullas kampanjen Upptäck det goda ut marknad för marknad. Kampanjen syftar till att stärka Arlas position som ett av världens ledande mejeriföretag och är baserad på insikt
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2014/pressrelease/kampanjstart-foer-upptaeck-det-goda-1047516/
8 av 10 svenskar undviker artificiella tillsatser när de handlar mat. Dessutom säger 90 procent att de föredrar produkter med så naturliga ingredienser som möjligt och 82 procent anser livsmedel med naturligt förekommande näringsinnehåll at
https://www.arla.se/om-arla/nyheter-press/2019/pressrelease/arla-lanserar-laktosfri-mjoelk-och-havredryck-2834561/